Black Friday akció!
Az első képzésre 25%, a második képzésre 50% kedvezmény!

A mozgás általi fejlesztést és a digitális eszközök tudatos használatát rendkívül fontosnak tartjuk, ezért is volt öröm számunkra, hogy találkozhattunk az interjúnk alanyaival, aki ugyanezt a célt tűztek zászlajukra.
A 6S Method Games csapat kifejlesztett egy olyan eszközt, amely gyógypedagógia elvű, mozgásalapú játékélmenyt nyújt, használható iskolában és otthon egyaránt.
A csapat tagjai: Varga Balázs edző és grafikus, Varga Tamás neuro-mozgáskorrekciós szakember és holisztikus biohacker, Sólyom Brigitta pedig pszichopedagógus és homloklebeny terapeuta- velük beszélgetett Antaliné Miss Lilla.

 

Bemutatnátok nekünk, mi is ez az eszköz? Hogyan és hol használható?

-Tamás: A közösen készített videóik gyógypedagógiai elvű fejlesztő játékok, melyeknél a folyamatosan felvillanó vizuális jelekre kell mozgással reagálni a valós környezetben, ezért sportértékük is jelentős. Ezek a reakcióalapú, kognitív kis- és nagymozgásos játékok tartalmaznak mindent a finommotorikától az innovatív, több irányú 6S pályákig. Nem véletlen, hogy az otthoni környezet mellett, egyes iskolákban, fejlesztő házakban és sportkluboknál is használatban vannak már.

Honnan tudható, hogy hatásosak ezek a játékok?
-Brigi: A piacra kerülésüket kutatások és tesztek előzték meg, és azóta is zajlanak újak. Egy egyedi mérőeszköz segítségével tudják a játékot kipróbáló alanynál megnézni, hogy milyen hatással volt ez a fajta koncentráció és végrehajtó funkció az idegrendszeri aktivitásra, az agy gondolkodási sebességére és az energiaszintre. Emellett figyelemtesztek, neuro-mozgáskorrekciós tesztek és szubjektív visszajelzések is alátámasztották a játékaik hatékonyságát.

Kiknek ajánljátok a játékokat? Kizárólag fejelsztésre szorulóknak, vagy bárki kipróbalhatja?

-Tamás: Egyaránt szolgálja a fejlesztésre szoruló gyerekek és felnőttek fejlődését, a tálentek, csúcsteljesítményre törők kiteljesedését, de napi programként aktivizáláshoz, kikapcsolódáshoz, átmozgatáshoz is kiváló. Megoldásuk kulcsa, hogy a gyógypedagógiai elvek találkoznak a játszani kívánók igényeivel.

 

Honnan jött az inspiráció az projekt megalkotására?

– Balázs: A Covid alatt nehéz helyzetbe kerültem, mert fiatal labdarúgókat kellett motiválnom az otthoni edzésre. Arra gondoltam, ha már grafikus vagyok, csinálhatnék olyan videókat, amik igazából mozgásra ösztönző játékok lennének.  Testvérem mozgásszervi szakemberként segített abban, hogy milyen mozgásokat adaptáljunk a videókba, és így vele közösen formáltuk folyamatosan. Annyira megtetszett nekünk ez a mozgásforma, – miközben egyre több ötletünk támadt, és egyre több mentális kihívást is tettünk a játékokba, –  hogy csináltunk egy YouTube csatornát. Sok iskola fel is tudta használni online testnevelés óra keretein belül. De a legnagyobb igény a gyógypedagógia felől érkezett, ezért kerestük fel Brigit, hogy ennek a célcsoportnak létrehozzunk speciális fejlesztő játékokat, amik már Patreon oldalunkon futnak.

Miként válhat egy Patreon oldalon futó videó fejlesztő eszközzé?

– Tamás: Úgy, hogy a videók különböző és folyamatosan változó ingereket tartalmaznak, amikhez olyan szabályokat rendelünk, amiknek a végrehajtása hozza létre a fejlődést. Minden mozdulat egy reakció, így folyamatosan kell koncentrálni a helyes mozgáshoz. Van olyan, ahol csak az ujjakat kell mozgatni, de olyan is, ahol több végtag egyszerre végez más-más mozgást. Mivel a videók nem mérik a teljesítményt, nincsenek zavaró eszközök, könnyebb a felhasználása, ami főleg a csoportos foglalkozásoknál domborodik ki. A játékos saját magát fogja monitorozni, ami szintén a fejlődés része. Természetesen a pedagógus, vagy szülő is látni fogja a hibákat, illetve vannak olyan videók, ahol van azonnali visszacsatolás, de a lényeg azon van, hogy reakció alapú mozgást végezzenek a gyerekek. Ami pedig a felhasználhatóságot tovább könnyíti, hogy a videók lejátszási sebessége lassítható és gyorsítható.

Milyen területekre hat ez a játék és hogyan használható?

– Brigi:  Ezzel a mozgásformával a teljesség igénye nélkül fejleszthető:

– figyelem-koncentráció

– végrehajtó funkció

– homloklebeny

– finommotorika

– szem-kéz koordináció

– memória

– szerialitás

– testközépvonal átlépés

– oldaldifferenciálás

– vizuális differenciálás

– végtagizoláció

– testséma

– téri tájékozódás

– nagymozgások koordinációja

– reakcióidő

– egyensúly, dinamikus propriocepció

– állóképesség

– önmonitorozás

– motiváció

– együttműködés

Módszerünk kis intervallumban is használható, például tanulás előtt vagy a tanóra elején, hogy a figyelem, aktivitás, koncentráció foka magasabb legyen, de óra közben is, amikor már lankadna a figyelem. Emellett hatékonyan beilleszthető a korábban említett részterületek fejlesztésébe, mozgásos vagy logopédiai terápiák kiegészítésére, de egy teljes fejlesztő foglalkozás, testnevelés óra, valamint edzés is megtartható vele.  Én majdnem minden foglalkozásomon előveszem, de tartok csak 6S órákat is, és el kell hogy mondjam, imádják a gyerekek! De még a felnőtt klienseim is!

Szükséges-e előképzettség ahhoz, hogy valaki használni tudja a tanítványaival?

– Brigi: A LIGHT csomag csak olyan játékokat tartalmaz, ahol minden be van mutatva, és teljesen fel van építve, így igazából bárki elindíthatja, tud vele játszani és fejlődni egy bizonyos szintig. Aki célzottan szeretné használni, egy konkrét részképesség fejlesztésére, annak a keresőszavak vagy kollekciók segíthetnek, de ebben az esetben célszerű bevonni  gyógypedagógust. Bármilyen gyógypedagógus tud segíteni, de a legjobb, ha 6S Method fejlesztővel veszik fel a kapcsolatot, mert a képzéseken részletesen bemutatjuk nekik a legjobb felhasználását a PRO csomagnak. Tamás pedig olyan holisztikus tudást is átad a workshopokon, ami minden pedagógusnak hasznos.

– Tamás: Igen, a játékok igazán célzott felhasználásán túl, célunk a holisztikus nézőpontok, komplex szemlélet és a gyerekek mélyebb megértését szolgáló tesztek, vizsgálati lehetőségek megtanítása is. Minden évben végzünk kutatásokat, teszteket, felméréseket, amik nagyon pozitív eredményeket hoznak. Ezeket felhasználóink is alátámasztják.

Valóban? Milyen visszaigazolásokról tudtok beszámolni?

– Balázs: Rengeteg emailt, messenger üzenetet, telefonhívást kapunk, ahol számtalan sikertörténetről mesélnek nekünk. Ez azért is jó, mert így sok pályát tudok alakítani a visszacsatolások alapján.

– Tamás: Emellett a képzéseken is rengeteg azonnali visszaigazolást kapunk Brigivel már ott a helyszínen.

 

Hol tudják kipróbálni a felhasználók ezeket a játékokat?

– A www.patreon.com/sportmanji weboldalon, regisztráció után 1 hétig ingyen lehet kipróbálni a játékokat, és onnan válik majd előfizetéssé, ha valaki szeretne élni ezzel a fejlődési lehetőséggel. De Facebook oldalunkon is sok információs és inspirációs tartalom van, ezen a néven lehet minket megtalálni: Sportmanji – 6S Method Games