Black Friday akció!
Az első képzésre 25%, a második képzésre 50% kedvezmény!

 

Ha március, akkor Digitális Témahét. Amikor elindult ez a kezdeményezés, az volt a cél, hogy olyan szinten váljon a digitalizáció az oktatás részévé, hogy ne is kelljen témaheteket tartani többé. Amíg eljutunk eddig, fogadjátok szeretettel tőlem elsőként a kedvenc digitális oktatási játékaim újdonságait.

Digitális játékok új köntösben 

Amikor valaki kész rá, hogy bevonja a digitális eszközöket a tanításba, legtöbbször az interaktív kvízekkel kezdi. A diákok lelkesedése és a játékélmény hatása előbb-utóbb további utakat is megnyit, ha valaki belevág. A két legismertebb játékfelület azonban nemcsak a kezdők számára tartogat élményeket, hanem újszerű játékélményt és lehetőséget kínál a gyakorlottabbak számára is. 

Néhány napja örömmel figyeltem fel rá, hogy prezentációs eszközként is jól használhatóvá vált, és újabb játéklehetőségek jelentek meg, amelyek most ingyenesen kipróbálhatóak a Kahoot felületén. Alig vártam, hogy tanítványaimmal kipróbáljam, és megkérdezhessem és megfigyelhessem, hogy vajon mennyire motiválja őket az újdonság. A várt lelkesedés nem maradt el. 

A kedvencük, a nálunk népszerű Honfoglaló mintájára működő, Color kingdom’s  lett. Ebben a módban a diákok két csapatban küzdenek egymás ellen. A véletlenszerűen sorsolt csapatokban a 3 helyesen megválaszolt kérdés után lehet kitűzni az zászlót a kívánt területre. Az ellenfél csapata pedig igyekezhet a területszerzésünket megakadályozni, visszafoglalással. A játékmenet végén az győz, aki az idő lejártakor nagyobb meghódított területtel rendelkezik. 

Amiért nekem nagyon tetszett ez a mód, hogy együttműködésre, stratégiai gondolkodásra készteti a diákokat a jól megszokott élmény mellett, valamint jobb visszajelzést ad a pedagógusnak, mivel kevésbé lehet végigtippelgetni.  

 

A másik ismert kvízfelületen, a Quizizz-ben, praktikus újdonságként egy olyan játékmód jelent meg, amire csak a Plickerst használtuk régebben. Az újításnak köszönhetően a  játék indításánál a Papír módot is választhatjuk, ha nincs a diákoknak eszközük. A hívókódokat előre kinyomtathatjuk, és a diákok ezek segítségével tudnak válaszolni, a válaszokat pedig egy kamerás eszközzel tudjuk rögzíteni.

Ti melyiket próbálnátok ki?


Ajánló

Tavaszi kézműves ötletek 2. Szélinger Henriett sorozata

Digitális útjlezők

Genially haladóknak

Közlekedj okosan!

Online oktató leszek