Black Friday akció!
Az első képzésre 25%, a második képzésre 50% kedvezmény!

Körbeénekelte osztályával a Földet, sarkvidéki helyszínnel kapcsolódtak össze, és Jane Goodall által szervezett klímavédelmi programhoz csatlakoztak. Úgy tanít angolul, hogy a tanítványai nemcsak a nyelvtudást kapják meg tőle, hanem a világ népeinek sokszínű kultúráját és a magyar hagyományokat is megismerteti velük. Olyan rangos nemzetközi díjak birtokosa, mint a Global Teachers Award, School of Excellence, illetve az idén Dubajban átadott, AKS Education Awards, Az év leginspirálóbb tanára díj.

Egy rendkívül különleges módszerrel tanítasz. Mesélnél erről?

Először csak a gyerekeket szerettem volna motiválni az angol nyelv tanulására azzal, hogy online csatlakoztunk más országok diákjaival. Konkrétan a hajnali órákban tudunk csak közös órát tartani a keleti országok osztályaival, mint pl. India, Japán, Malajzia… és délutánig bezárólag kanadai és egyesült államokbeli diákokkal találkozunk.

Majd ahogy egyre többször volt közös óránk, közösen játszottunk, és különböző témákban mutatkoztunk be, úgy megismertük a különböző országok hagyományait, és mi is megismertettük a magyar kultúrát más országok gyerekeivel. Nagyon izgalmas, érdekes és színes játék ez. Kezdve az időzónáktól, egészen a más kultúrákig.

 

Mi volt a legizgalmasabb virtuális találkozás, helyszín, amellyel összekapcsolódtatok a gyerekekkel?

Talán a legizgalmasabb, amikor a Déli-sarkra csatlakoztunk. Egy, ott a pingvineket kutató tanárnő mesélt élményeiről. Előzőleg küldtünk kis rajzokat, azokat is kitette és a magyar zászlóval fotózta azokat.

Egyik évben online követtük Rich Wilson földkörüli vitorlás útját, és nagyon sokat tanultunk arról, hogy milyen nehézségek lehetnek, amikor valaki egymaga van a természetben egy vitorláshajón.

Régebben, a Skype-a-Thon keretein belül, ami később Global Connection Day elnevezést kapta, körbeénekeltük, -zenéltük a világot. Ennek az eseménynek az volta a célja, hogy két nap leforgása alatt minél több virtuális kilométert gyűjtsenek az iskolák. Mi ekkor hajnali fél hattól este későig dolgoztunk két tanteremben. Volt klasszikus zene, néptánc, gyerekdalok… minden, ami a magyar zenével kapcsolatos.

Sok hagyományt is megismertünk találkozóink során. Néptáncot, népi hangszereket, dalokat, ruhákat, hennafestést, sőt jógáztunk közösen indiai iskolával.

Itthon mennyire elismert a módszered?

Én csinálom, élvezem, hiszen rendkívül izgalmas. Többen kerestek már, segítek akinek tudok, és egyre többen kezdték már alkalmazni. Valóban rengeteg idő és munka az előkészítés, hiszen minden óra, osztály más és más, és a találkozók után is akad teendő. Bár nemzetközi szinten elismerik, itthon kevésbé, hiszen nem lehet a hagyományos keretek közé szorítani.

Néhány évvel ezelőtt egy hazai pedagógusokat összekapcsoló projektet is véghezvittél. Mesélnél erről?

Régi történet már, amelyben a nemzetközi kalandozásaink tapasztalatait igyekeztem összefoglalni, és itthon egy hasonló országos kezdeményezést véghezvinni, hiszen ezek alatt több projektben dolgozunk. Ezeknek a mintájára próbáltam ezt is létrehozni, és megismertetni a kollégákat ezzel a módszerrel.

 

Hogyan élted meg ezt a fantasztikus nemzetközi díjat, illetve díjakat?

Nagy megtiszteltetés Dubajban egy, illetve két díjat átvenni.

Két évvel ezelőtt is kaptunk egy díjat Delhiben, de sajnos, a díjkiosztó online volt.

Idén kiutaztam Dubajba, ahol az iskola a legjobb együttműködő iskola címet kapta, és én is kaptam egy tanári díjat. Az ünnepségre a Crown Plaza szálloda gyönyörű konferenciatermében került sor. Nagy meglepetés volt, hogy a magyar követségtől is odautazott egy fiatalember, és egy csokor virággal köszönte meg munkánkat.

További fantasztikus kalandokat kívánunk!

A képek a riportalany tulajdonát képezik.